Czy warto inwestować w gadżety reklamowe?

Są małe, atrakcyjne cenowo i niesamowicie skuteczne. Działają mimo coraz większej popularności marketingu internetowego. Gadżety reklamowe budują wizerunki marek i pogłębiają relacje między klientami, a firmą. Czy faktycznie warto w nie inwestować? Jakie jeszcze mają zalety? Poniżej pokazujemy 4 powody, dla których warto inwestować w gadżety reklamowe.

Upominki reklamowe to indywidualna reklama

Duże marki często stawiają na promocję masową, np. w formie reklamy telewizyjnej czy radiowej. Wiąże się to z ogromnym kosztem, a skuteczność tej formy promocji zależy jedynie od jej powtarzalności. Z gadżetami reklamowymi sprawa wygląda nieco inaczej. Mają one indywidualny charakter i zwykle wręczane są osobiście. To czyni je najlepszą formą marketingu szczególnie dla mniejszych firm z ograniczoną liczbą pracowników.

Zresztą, kto z nas nie kocha darmowych upominków. Uwielbiamy je dostawać, niezależnie od okazji. Jeśli spojrzysz na gadżety reklamowe z takiej perspektywy, okaże się, że to fantastyczna okazja na wykorzystanie budżetu. Ocieplą wizerunek przedsiębiorstwa, poprawią humor klientom, a w konsekwencji poprawią zyski – bo przecież zadowolony klient opowie o firmie swoim najbliższym.

Budują unikalny wizerunek marki

Decydując się na upominki reklamowe w oryginalnym tonie, masz pewność że Twoja firma wyróżni się na tle pozostałych firm. To niezwykle ważne we współczesnym biznesie, gdzie o sukcesie decyduje nie tylko wysoka jakość usług, ale również podejście do klientów oraz wyznawane wartości.

Niech Twoje gadżety reklamowe odzwierciedlają prowadzoną przez Ciebie politykę w firmie. Jeśli stawiasz na ekologię, wykorzystaj do tego praktyczne ekologiczne długopisy, notatniki czy głośniki ze słomy pszenicznej. Nie bój się eksperymentować. Dziś klienci zauważają to co dziwne i inne. Daj się więc ponieść wyobraźni przy wyborze gadżetu.

Pamiętaj również, aby prezenty dopasowane były do branży, w której działasz. Kosmetyczki średnio sprawdzą się w branży motoryzacyjnej, tutaj postaw bardziej na klasykę, np. pamięć masową lub długopisy. A gdy masz trochę większy budżet możesz zainwestować w zestaw narzędzi czy skórzane portfele.

Gadżety reklamowe to idealny pretekst do rozmowy

Wyobraź sobie, że bierzesz udział w targach. Rozmawiasz z wieloma osobami wśród których zapewne znajdują się Twoi przyszli klienci i partnerzy biznesowi. Obdarowując ich ciekawym upominkiem na samym początku, zwiększasz szanse na podpisanie długoterminowej umowy. Wszystko dzięki poprawie humoru i pozytywnym zaskoczeniu w trakcie otrzymywania prezentu. W przyjemnej atmosferze dużo łatwiej prowadzi się rozmowy biznesowe.

Pomagają poszerzać zasięgi

Ale dzieje się tak tylko wtedy, gdy upominek jest dobrze dobrany do osoby obdarowanej. Musi być użyteczny i piękny jednocześnie. Dzięki temu można będzie korzystać z niego cały czas. A jeśli logo będzie odpowiednio widoczne, a gadżet oryginalny i przykuwający uwagę, to mamy praktycznie pewność, że ktoś o niego zapyta.

Badania pokazują, że klienci korzystają z niektórych gadżetów reklamowych nawet 12 miesięcy. A ich koszt jest relatywnie niski w stosunku do reklamy, którą robią.

Kiedy warto inwestować w gadżety reklamowe?

Odpowiedź brzmi: praktycznie zawsze, gdy masz plan na przeprowadzenie kampanii. Bowiem samo kupienie upominków nie wystarczy. Nie powinny być one wręczane byle komu, ale konkretnej grupie docelowej. Muszą być również jasno powiązane z wizją i misją firmy oraz sprzedawanymi przez nią produktami lub usługami. Warto pochylić się tutaj nad grupą docelową i dobrać prezenty stosowne do ich gustów.

Upominki reklamowe stosowane są przez małe, średnie i duże przedsiębiorstwa. Wielkość firmy nie jest więc tu regułą. Ważne jednak, aby skupić się na konkretnych okazjach wręczania gadżetów – w trakcie rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi, na targach i konferencjach firmowych czy podczas świadczenia usług. Dobrą praktyką jest promocja firmy w trakcie otwarcia nowej placówki. Prezenty rozdawane podczas uroczystego otwarcia firmy szybko się rozejdą, a marka zbuduje świadomość w umysłach odbiorców.

Poprzedni artykułProgramy rolnicze jako nowoczesność i wygoda pracy
Następny artykułNowoczesna aplikacja bankowa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj