Jak stworzyć stronę na fb żeby przyciągała klientów?

Jeżeli szukasz idealnej, ale przede wszystkim bezpłatnej formy promowania swojej firmy to świetnym rozwiązaniem jest założenie fanpage na fb. Ta forma reklamy idealna będzie dla nowych firm, które dopiero pojawiają się na rynku jak i już dla tych z dłuższą historią. Jednak tworząc stronę firmy na fb musimy pamiętać o wielu kwestiach z tym związanych. Zastosowanie się do poniższych wskazówek sprawi, że strona będzie cieszyła się dużą oglądalnością, a co za tym idzie promocją marki i większą sprzedażą. 

Zaplanowanie strategii

Oczywiście zanim zaczniemy cokolwiek publikować na naszym firmowym koncie to warto zastanowić się jaka będzie strategia naszego fanpage’u. Nie możemy działać przypadkowo i chaotycznie. Nasza strategia powinna zawierać takie informacje jak plan działania, określenie naszego budżetu i treści postów oraz konkretyzację grupy odbiorców. Z wyprzedzeniem powinniśmy planować publikację postów, tak aby było to robione w miarę systematycznie. Warto wcześniej sporządzić sobie rozpiskę tematów postów z przybliżonymi datami ich przygotowania i publikacji. Dodawane posty powinny być ciekawe, w żadnym wypadku nie mogą one być kopią postów umieszczonych na profilach firm konkurencyjnych. Nasi obserwatorzy mogą być znudzeni czytaniem podobnych postów na różnych fanpage’ach.

Strategiczna nazwa

Przy tworzeniu strategii strony na fb warto popracować nad stworzeniem odpowiedniej nazwy. To ona będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania, a także będzie widoczna przy wszystkich publikowanych postach. Nazwa powinna być prosta, miło się kojarzyć, odpowiadać faktycznej nazwie brandu, ale równocześnie powinna się wyrózniać na tle konkurencji. Najważniejszą kwestią jest dodatnie firmy do odpowiedniej kategorii, co czasem może sprawić nam kłopot, bowiem profil przedsiębiorstwa może pasować na przykład do dwóch kategorii wtedy też warto zakwalifikować ją do wiodącej kategorii. Ponadto opis firmy powinien w sposób ciekawy opowiadać o jej historii, podkreślać jej zalety, a także zachęcać odbiorcę do zapoznania się z jej ofertą.

Zdjęcie profilowe

Kolejna bardzo ważna rzecz to zdjęcie profilowe. Jest ono poniekąd wizytówką firmy i równocześnie pierwszą rzeczą na jaką klient zwróci uwagę. Niebanalne logo to rzecz, w którą warto zainwestować. Opróćz zdjęcia profilowego musimy również umieścić zdjęcie w tle na naszym firmowym profilu, może to być również forma video. Dla wygody użytkowników powinniśmy dopasować i uzupełnić zakładki, są one również na bieżąco aktualizowane przez fb.

Dodatkowe przydatne funkcje

Jeżeli posiadamy inne media społecznościowe to metryczka na fb ułatwia nam dodanie ich do naszego fanpage’a. To kolejny krok do ułatwienia klientom nie tylko kontaktu z nami, ale również odnalezienia innych adresów pod którymi mogą nas znaleźć. W oczekiwaniu na kontakt warto również zautomatyzować skrzynkę odbiorczą. Po uzupełnieniu podstawowych danych oraz ustawień preferencji strony możemy przejśc do najważniejszej części naszej działalności to jest publikowania postów. 

Te i wiele innych funkcji pozwoli nam w pełni cieszyć się dobrze zorganizowanym profilem na FB, dodatkowo portal o facebooku pozwoli nam posiąść wiedzę z tego zakresu, która w przyszłości może mieć realny wpływ na ilość naszych klientów.

Poprzedni artykułJakie jest przeznaczenie programów magazynowych?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj